CENTRUM PRO PODPORU RODINY
Co to znamená a co takové centrum dělá?
Poskytujeme bezplatně pomoc a podporu všem rodinám při řešení výchovných i jiných problémů souvisejících s péčí o dítě.
Spolupracujeme s náhradními rodiči
Vyhledáváme a informujeme osoby vhodné pro náhradní rodičovství (osvojení (adopce), nebo pěstounství). Můžete se na nás obrátit, zajímá-li Vás náhradní rodičovství, zodpovíme Vám dotazy, na které nemáte odpovědi a pomůžeme Vám zorientovat se v procesu osvojení nebo svěření do péče.
Žadatelům o osvojení nebo svěření dítěte do péče poskytujeme odborné poradenství a pomoc v procesu samotné žádosti.
Náhradním rodičům nabízíme službu doprovázení. Je vymezena uzavřením Dohody o výkonu pěstounské péče a rodičům, se kterými tuto dohodu uzavíráme, poskytujeme v rámci doprovázení
- individuální výchovnou a poradenskou péči,
- skupinová svépomocná setkání,
- nabídku vzdělávání,
- aktivity pro celé rodiny i pro děti v náhradních rodinách.
Rozhodnutím Krajského úřadu Libereckého kraje, ze dne 12. 9. 2016, odboru sociálních věcí, je Rodinné centrum Maják, z. s., pověřenou osobou k výkonu sociálně-právní ochrany dětí dle zák. č. 359/1999, ve znění pozdějších předpisů, pro obce z ORP Tanvald, obce Zásada, Držkov a Josefův Důl.
Máte otázky? Máte někdy pocit, že nevíte, jak dál? Chcete se poradit?
Napište nám na rodina@centrumajak.cz, nebo volejte na tel. 774 825 085 a 739 080 722.
Info video o procesu svěření dítěte do pěstounské péče
Videospot vznikl v projektu Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce II (Profíci II). Více o profi sociální práci na webu Buďme profi!
Poskytujeme služby s ohledem na individuální potřeby a specifika konkrétní rodiny a vycházíme při tom ze standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí.
Přehled standardů sociálně-právní ochrany dětí
1. Cíle a způsoby činnosti pověřené osoby
2. Ochrana práv a chráněných zájmů
3. Prostředí a podmínky
4. Informovanost o výkonu SPOD a činnosti pověřené osoby
5. Podpora přirozeného sociálního prostředí
6. Personální zabezpečení
7. Přijímání a zaškolování zaměstnanců
8. Profesní rozvoj zaměstnanců
9. Pracovní postupy pověřené osoby
10. Dohoda o výkonu pěstounské péče
11. Předávání informací
12. Změna situace
13. Dokumentace o výkonu SPOD
14. Vyřizování a podávání stížností
15. Rizikové, havarijní a nouzové situace
16. Zvyšování kvality výkonu SPOD